Bank és informatika II.

Ma a banki  szolgáltatásokkal szemben nagyok az elvárások. A nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia , ami egyértelművé teszi, hogy az online és egyéb telekommunikációs rendszerekre fontos feladat hárul. Természetes számunkra, hogy bármikor fizethetünk a boltokban, benzinkutaknál bankkártyával. Bele sem gondolunk, hogy ehhez az egyszerűnek tűnő művelethez milyen műszaki és informatikai háttér szükséges. Általánosságban elmondható, hogy ezen szolgáltatások kiesése esetén csak rövid ideig, vagy egyáltalán nem lehetne pótolni őket. Csak néhány fontos szolgáltatást említek, amelyek már szinte észrevétlenül lettek mindennapjaink megszokott részévé: e-banking, e-payment, e-bróker, valamint a mobilszolgáltatások folyamatos bővülése figyelhető meg. Nem is olyan régen ez a szolgáltatás kimerült abban, hogy pénzügyi tranzakció esetén SMS-ben kapott visszaigazolást az ügyfél. Ma már számtalan lehetősége van az ügyfélnek: autópálya matricát, parkolójegyet vásárolhat, feltöltheti telefonját,  sőt már a számláit is kiegyenlítheti az elektronikus banki szolgáltatás segítségével.

Bank és informatika cikksorozat

Fülöp Henrik 2. cikk 2009. november 12.

„IOSZIA” Informatikai Oktatás Szolgáltató és Informatika Alkalmazási Gyöngyösi Felnőttképzési Intézmény.
Intézmény akkreditációs lajstromszám: AL-2053
Felnőttképzési intézmény nyilvántartási szám: 10-0069-06 felnőttképzés

Esélyegyenlőség

Olcsó OKJ tanfolyamok