Nyelvi tehetséggondozó műhely Gyöngyös!

A nyári szünetben megvalósult nyelvi tehetséggondozó műhely elsődleges célja a képességek felmérése és fejlesztése, a kommunikációs készség javítása. Olyan praktikus nyelvi ismeretekkel bővíthették tudásukat a gyerekek, melyek a leggyakrabban felmerülő aktivitásokhoz, érzelemkifejezésekhez kötődnek, kiegészítve a hagyományosan oktatott tananyagot. Ezek elsajátítása érdekében beszéd-centrikus, életkornak és előzetes tanulmányoknak, megszerzett tudásszintnek megfelelő kis létszámú csoportokban történt és zajlik a nyelvi készség fejlesztése.Mivel differenciált fejlesztés keretében zajlanak a foglalkozások, esély jelentenek a szoci-kulturális helyzetüket tekintve hátrányos gyermekek esélyegyenlőségének megvalósításához is.

A spontán és élményszerű tanulás módszerére épült a tematika, ennek az „élménypedagógiai” módszernek köszönhetően könnyedén, észrevétlenül fejleszthetőek a készségek. Az apróbb sikerek lendületet adnak a folyamatos tanuláshoz, motiválttá teszik a gyermekeket, ami a jobb iskolai teljesítmény képében adnak kézzelfogható eredményt.

A gyerekkorban elkezdett nyelvtanulás és stabil alapozás lehetőséget ad arra, hogy a gyermek anyanyelvi szinten sajátítsa el azt és később nyitott legyen más idegen nyelv befogadására is.

A program során a tanulók, a szülők és a tanárok folyamatos visszajelzést kapnak a tanulók teljesítményéről, meglévő és megszerzett képességeikben történt változásokról, mely információk a készségfejlesztésben, a tehetséggondozás menetében, továbblépésben alapvető szerepet játszanak.

Fülöp Henrik
IOSZIA – GYOKA
Felnöttképzés